Akud
Autodes, millel on sisepõlemismootor, täidavad akud alalisvoolu elektrienergia allikana olulist rolli.
Need toidavad elektriseadmeid autodes, kui mootor on välja lülitatud, ja tagavad elektrienergia,
mis on vajalik sisepõlemismootori käivitamiseks.

Millist akut valida?
Kuigi kõik näevad välja sarnased, erinevad autode akud oluliselt.
Jagades neid konstruktsiooni järgi, saame esile tuua:
- Happepliiakud:
kõige sagedamini kasutatav tüüp käivitusakusid, täidetud traditsioonilise elektrolüütiga,
mis on vedel segu veest ja väävlist (väävlihappega);
- Geelakud:
traditsioonilise elektrolüüdi asemel täidetud happega, mis on segatud räniga geelina.
Neid kasutatakse peamiselt mopeedides ja mootorratastes;
- EFB/AFB/ECM akud:
pikema vastupidavusega akud. Neil on suurem elektrolüüdipaak, mõeldud autodele,
mis on varustatud käivitus-stopp-süsteemiga. Need ei talu sügavat tühjenemist;
- AGM akud: märkimisväärselt efektiivsemad kui happepliiakud, tehnoloogiliselt edasi arenenud, eraldajatega, mis on valmistatud klaasfiibermattidest või polümeerkiududest. Kahjuks - suhteliselt kallid ja mitte kuumakindlad, seetõttu ei saa neid paigaldada mootoriruumi.
Akut valides tuleb tähelepanu pöörata ka selle mahutavusele ja käivitusvoolule, kontrollida polaarsust, samuti selle suurust. Sellepärast soovitame kasutada akude otsingumootorit vastavalt auto mudeli järgi.
