

Päevad jäävad lühemaks, väljas läheb külmemaks ning rehvivahetus töökodades helisevad juba esimesed telefonikõned... See on selge märk sellest, et talv on lähenemas ja koos sellega ka rehvivahetuse vajadus.
Seega tuleb tagasi küsimus: miks peaks suverehvid talverehvide vastu vahetama? Internet on täis artikleid selle kohta, kui oluline see liikluse ja inimeste ohutuse jaoks on ning ka meie tahame sellele tähelepanu pöörata.
Astume aga sammu edasi ja teie väärtusliku aja säästmiseks oleme kirjeldanud talverehvide olulisemad omadused, mis tagavad turvalise sõidu kõikides tingimustes.







Rääkisime juba, milliseid talverehve saate oma autosse paigaldada, seega räägime nüüd veidi rõhust. Õige rehvirõhk on oluline mitte ainult sõiduohutuse, vaid ka rehvide enda mugavuse ja vastupidavuse seisukohast. Liiga kõrge rõhk rehvis põhjustab rehvimustri keskosa enneaegset kulumist.
Liiga madal rõhk pole üldse "parem" - vastupidi, lisaks enneaegsele kulumisele (sel juhul külgmised rehvimustrid) riskite rehvi ülekuumenemisega, mis võib kiirema sõidu korral viia selle purunemiseni. Sellepärast ei tohiks rõhk olla liiga kõrge ega liiga madal.
Ühtset, universaalset väärtust, mis sobiks igale autole, pole olemas. Kuid te ei pea nüüd autoraamatut lehitsedes otsima salajast numbrit. Teie auto konkreetse mudeli õiged väärtused leiate kasutusjuhendist ja ka kleebiselt, mis tavaliselt asub autojuhi uksepostil või kütusepaagi luugi siseküljel.
Mis veelgi olulisem, iga auto nõuab rehvirõhu õiget reguleerimist sõltuvalt selle kasutamise viisist. Üldiselt võivad auto suurem koormus ja pikem sõit maanteedel nõuda kõrgemat rehvirõhku.

Ilmselt teate, kuidas rehv välja näeb... kuid kas oskate lahti mõtestada, millised märgid ja sümbolid on talverehvi küljel? Tegelikult leiate nende märkide ja sümbolite hulgast teavet rehvi tootja, mudeli ja suuruse kohta, eespool mainitud sise- ja väliskülje märgistust (asümmeetriliste rehvide puhul) ja tootmiskuupäeva (DOT).
Kuigi mudeli ja tootja märgistuse kohta pole meil hetkel palju öelda, kuna sellistel juhtudel tuleks igat juhtumit käsitleda individuaalselt, tasub pilk peale visata ilmselt kõige olulisemale märgisele, nimelt suurusele.
Rehvi küljel näete midagi sellist nagu 205/55 R16. Mida need numbrid tähendavad? 205 tähistab rehvi laiust millimeetrites, 55 on rehvi kõrgus protsentides laiusest ja R16 tähendab rehvi läbimõõtu tollides. Tänu sellele süsteemile saate valida enda autole sobivad talverehvid, olenemata sellest, milline sõiduk teil on.
Tuleb märkida, et mõnel juhul võib näha täiendavaid numbreid ja tähti, näiteks 91H. Need tähistavad koormusindeksit ja kiirusindeksit vastavalt. Koormusindeks näitab, kui palju kaalu rehv suudab kanda, ja kiirusindeks näitab maksimaalset kiirust, millega rehv on ohutu.

Iga talverehv on märgistatud sildiga põhiteabega rehviparameetrite kohta. Märgise välimus on standardiseeritud ELi õigusaktidega, ja sealt saate lugeda järgmist:
- tootja nimi
- suurus
- kütuse tarbimise indeks
- pidurdusindeks märjal teel
- mürataseme indeks
Kuigi, välja arvatud mürataseme indeks, esitatakse need andmed tavaliselt kokkuleppelisel viisil (määratletud ühe mitmest kategooriast), võimaldavad ELi märgised teil kiiresti ja lihtsalt võrrelda mitme erineva tootja mudeleid, ilma et peaksite sukelduma tehnilisse dokumentatsiooni.

kuidas teada, millal on aeg uute talverehvide järele?
Järgneb vastus veel ühele olulisele küsimusele - kuidas ära tunda, et teie praegused talverehvid ei taga piisavat ohutust teeoludel. Muidugi ütleb teile sellest teie rehvimeister, kui külastate teda rehvide vahetuseks, kuid allpool on viis ise kontrollimiseks.

- kontrolli mustri sügavust
Uutel talverehvidel on tavaliselt muster sügavusega 8 kuni 9 millimeetrit - sõltuvalt mudelist. Eeskirjad lubavad kasutada rehve, mille mustrisügavus on veel vähemalt 3 millimeetrit - kuid tegelikult on talveoludes see kindlasti liiga vähe. Seetõttu peetakse talverehvi vahetuseks vajalikuks, kui muster muutub õhemaks kui 4,5 millimeetrit.

- mehaanilised kahjustused
Talverehvid on sageli mehaaniliste kahjustuste ohvrid. Te ei tea alati, mida leiate värske lumekihi alt... Muidugi piisab enamikul juhtudel rehvimeistri külastusest. Kuid esineb tõsiseid kahjustusi, mis mõjutavad peamiselt rehvi külge - näiteks mullide teke, lõhenemine või külje rebenemine. Selliseid kahjustusi ei saa mingil juhul parandada. Seetõttu vaadake enne rehvimeistri külastamist hoolikalt üle oma rehvid, otsides just mullide või lõhede teket.
Nüüd saa teada, kuidas nende eest hoolitseda!
Kõige olulisem on hoida rehvide õiget rõhku. Lisaks sellele on soovitatav vältida teekatte kahjustusi või nende juures kiirust vähendada - kui sa ei tea, kuidas lumi muudab teeolusid, ole parem ettevaatlik. Sama kehtib näiteks äärekivide juurde sõitmise kohta - tee seda madala kiirusega ja pööra rattaid piisavalt tugevalt.
Hea harjumus on kasutada ka spetsiaalseid vahendeid rehvide hoolduseks. Sageli on need kergesti rakendatavad aerosooli või vahtu kujul ja lisaks kummide kaitsele kiire vananemise eest annavad need ka visuaalse efekti rehvi "mustamise" kujul, mis muudab selle peaaegu nagu uueks.
Kindlasti tuleb vältida talverehvide parkimist ja hoiustamist saastunud kohtades
