Taganemisõigus


Pärast tellimuse kättesaamist on tarbijast kliendil õigus e-poes sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul. Tarbijast kliendil ei pruugi olla taganemisõigust kõigi toodete osas. Tooted, mille puhul tarbijast kliendil taganemisõigus puudub, on eraldi loetletud. Juriidilisest isikust kliendil ei ole e-poest ostetud kauba suhtes taganemisõigust.
Käesolev taganemise kord ei kehti sõlmitud tarbijakrediidilepingust taganemise korral. Tarbijakrediidilepingust taganemine toimub nimetatud lepingus määratud korras.

14-päevase tagastamisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes.

Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on Inter Cars Eesti OÜ’l õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.

Taganemisõiguse kasutamiseks peab tarbijast klient ühemõttelise avaldusega (nt posti, faksi või e-postiga saadetud kiri) teavitama Inter Cars Eesti OÜ toodud kontaktandmetel oma otsusest taganeda lepingust. Tarbijast klient võib selleks kasutada taganemisavalduse tüüpvormi, mis ei ole kohustuslik. Taganemisavalduse tüüpvorm on kättesaadav siit. Taganemise näidisjuhendiga saab täpsemalt tutvuda siin.

Kontaktandmed:

Inter Cars Eesti OÜ

Osmussaare 4, 13811 Tallinn

email: [email protected]

tel. +372 6 08 08 08 

Taganemiseavaldusse tuleb märkida lisaks tarbijast kliendi kontaktandemetele ja arve nr. ostetud kauba mõõt, mudel, tootja nimi ning taganemise põhjus. Taganemisõiguse kasutamise tähtajast kinnipidamiseks piisab, kui tarbijast klient saadab teate taganemisõiguse kasutamise kohta enne taganemistähtaja lõppu.

Kauba tagastusleht

Taganemisõiguse puudumine


Taganemisõigus puudub juhul, kui:

a. Ostjale on tarnitud suletud pakendis Kaup, mis ei ole kõlbulik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ning mis on pärast kohaletoimetamist avatud.

b. Kauba näol on tegemist suletud pakendis eritellimusel loodud esemega. Eritellimus on spetsiaalselt kliendi tingimustel valmistatud toode (näiteks värv, mida ei ole valikus või eri mõõtude järgi valmistatud toode).

c. Müügilepingu esemeks on kinkekaart ja selles toodud unikaalne kood on juba kasutatud.

Müügilepingust taganemine

Kauba tagastamise kulud kannab klient, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv asi ei vasta tellitule (nt vale või defektiga asi).

Lepingust taganemisel tagastab Inter Cars Eesti OÜ Ostjale kõik viimaselt saadud Müügilepingu kohased maksed, sealhulgas kättetoimetamise kulud (välja arvatud täiendavad kulud, mis tulenevad Ostja valitud kättetoimetamise viisist, mis erineb Inter Cars Eesti OÜ pakutud kõige odavamast tavapärasest kättetoimetamise viisist) viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva möödumisel alates päevast, mil Müüja saab teada Ostja otsusest Müügilepingust taganeda.

Klient peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud kauba vedajale.

Inter Cars Eesti OÜ tagastab tagastatava kauba kättesaamisel ostjale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik kliendilt lepingu alusel saadud tasud.

Inter Cars Eesti OÜ võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni klient on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.

Kui klient on sõnaselgelt valinud e-poe pakutud kõige odavamast tavapärasest asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea Inter Cars Eesti OÜ tarbijast kliendile  tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.

Tagastamisele kuuluva Kauba halvenemise korral vastutab Ostja Kauba kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest juhul, kui ta on Kaupa kasutanud muul viisil, kui on vaja selle olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Selleks, et veenduda Kauba olemuses, omadustes ja toimimises, võib Ostja seda käsitseda ja kasutada üksnes nii nagu tal lubatakse tavapäraselt seda teha poes.

Kauba väärtuse vähenemisest tingitud nõudeid on Inter Cars Eesti OÜ-l õigus Ostjale esitada hiljemalt ühe kuu jooksul arvates Kauba tagastamisest.

Kui Ostja on tagastatavat Kaupa kasutanud või proovinud muul moel, kui seda oleks lubatud tavapäraselt teha poes või ta on kasutanud Kaupa rohkem, kui on vaja teha selle olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks, siis vastutab Ostja Kauba väärtuse vähenemise eest ning Müüjal on õigus see summa tagastamisele kuuluvast ostuhinnast maha arvata. Juhul kui Ostja ei ole nõus Müüja poolt näidatud väärtuse vähenemisega, on tal õigus selle kindlaks tegemiseks pöörduda sõltumatu eksperdi poole. Sõltumatu eksperdi kulud tasub pool, kelle seisukoht ei osutunud põhjendatuks. Kui sellise poole välja selgitamine osutub võimatuks, siis jagatakse ekspertiisiga seotud kulud Ostja ja Müüja vahel pooleks.

Inter Cars Eesti OÜ’l on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda kliendilt tagasi kaup, kui kauba hind e-poes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.