Avaldamise kuupäev: 2019-11-06

AGM aku vahetus: kodus või autoteeninduses?

Aku asendamine, eriti start-stop-süsteemiga autos, on sageli autoteeninduse ülesanne.



Varem oli see lihtne, sest kui aku oli kulunud, tõmmati see lihtsalt välja ja pärast parameetrite kontrollimist panid uue. Klõks ja see oli läbi. Täna pole see nii lihtne, sest aku asendamine, eriti start-stop-süsteemiga autos, on sageli autoteeninduse ülesanne.

Start-stop-süsteemid ja energia taaskasutussüsteemid pidurdamise (rekuperatsiooni) ajal on olnud meiega mitu aastat. Selle tulemusel on paljudel mitmeaastastel kasutatud autodel see mugavus juba pardal ja kui tegemist on premium-segmendiga, võite start-stop-süsteemiga kokku puutuda isegi vanemates kui 10-aastastes mudelites, nt BMW kasutab seda laialdaselt skaala alates 2007/08. Kuidas see töötab? Sõltub süsteemi tüübist. Kõige lihtsamal juhul, kui auto peatub (nt valgusfoori juures), lülitab süsteem mootori välja ja käivitab selle uuesti, kui juht vajutab siduri (manuaalkäigukast) või lisab gaasi / vabastab piduri ("automaatne"). On ka versioone, mis on ühendatud aktiivse püsikiiruse regulaatoriga ja näiteks liiklusummikus seistes lülitub mootor ise sisse, kui auto märkab, et kolonn hakkab liikuma. Täpsemates süsteemides käsitleme pidurdamise ajal energia taaskasutamist - siis on aku süsteemi omamoodi süda, mis lisaks starterile sisaldab muu hulgas ka vahelduvvoolugeneraator ja keeruline juhtimiselektroonika.

Noh, teile võib meeldida start-stop, see ei pruugi teile meeldida (algul raputasid süsteemid mootori kustutamisel ja käivitamisel keha raevukalt; mõned teevad seda ikka!), Kuid enamik autojuhte lülitab selle kohe pärast mootori käivitamist välja. See on iga kasutaja individuaalne asi, sest tegelik probleem - kõigile, sõltumata sellest, kas nad kasutavad start-stop-süsteemi või mitte - ilmub siis, kui vanuse / kulumise tõttu sobib sellise auto aku vahetamiseks . Probleem on selles, et ei piisa vana aku eemaldamisest ja uue paigaldamisest oma kodugaraaži mugavuses - sageli on vaja mehaanikut. Ja see, mille AGM või EFB aku on juba varem välja vahetanud.

Noh, mis vahe on start-stopp-süsteemiga mudelitele mõeldud akude ja tavaliste akude vahel, mida kasutatakse autodes ilma süsteemita, mis lülitab mootori automaatselt välja? Vastupidiselt esinemistele on palju erinevusi, need ei kehti mitte ainult patareide enda kohta, kuna AGM-i versioonil (ja EFB, mida kasutatakse ka koos start-stop süsteemiga) on tavalistega võrreldes erinev struktuur, neil on palju suurem tööiga ja vastupidavus nn süvatsükli. Neid on ka oluliselt kallim osta.


AGM-i aku asendamine tähendab tavaliselt, et uus aku tuleb autosse kodeerid.

Asendamise korral on probleemiks see, et isegi lihtsas käivitus-seiskamissüsteemis (s.o ilma rekuperatsioonita!) Kontrollib kogu süsteemi tööd juhtimiselektroonika. See omakorda tähendab, et pärast uue aku paigaldamist tuleks autot sellest teada anda, näiteks kodeerides selle seerianumbriga. Sageli ja eriti keerukamatel juhtudel on aku väljavahetamiseks vaja ka süsteemi, mis pärast aku lahtiühendamist toite säilitab, ja sellised seadmed on garaažis peaaegu kõigile kättesaadavad. Märkus: katse ise asendada ei pea lõppema puksiirautoga, kuna sageli töötab krüptimata aku, vaid näiteks veaindikaatori juuresolekul, mis püsivalt helendab armatuuril.

Kas valite uue start-stopp-aku? Ärge unustage alati veenduda, et see vastab autotootja määratud tingimustele. Leiate need näiteks kasutusjuhendist või veebikonfiguraatoritest. Kasutatakse nii EFB akusid ("lihtsad" start-stop) kui ka tõhusamaid AGM (tavaliselt keerukate süsteemidega, millel on energia taaskasutamine). Viimaste seas paistab silma VARTA Silver Dynamic AGM aku.

Pidage meeles: AGM-aku saate installida EFB-aku asemel, kuid vastupidi - mitte mingil juhul!